Konjička staza broj 3
Dužina
24.8km

Konjička staza broj 3

Staza od Ville Zelenjak-Ventek (dolina Sutle) preko Krapinskih Toplica do pansiona Vuglec Breg (Škaričevo)

Konjička staza broj 3 prolazi ruralnim, brežuljkastim krajobrazom kojeg karakterizira izmjena šumskih uzvišenja i obrađenih udolina uz koje su smještena mala, zagorska sela. Siječe tri doline: dolinu vodotoka Horvatska, dolinu vodotoka Erpenjšica i dolinu vodotoka Kosteljina. Povezuje naselje Risvica (Villu Zelenjak-Ventek), Mihanovićev dol i Klanjec u dolini rijeke Sutle, zatim Tuheljske Toplice, Krapinske Toplice i naselje Škaričevo u kojem se nalazi pansion Vuglec Breg. Generalni smjer staze je prema sjeveroistoku.

1. Staza počinje u dolini rijeke Sutle, podno brda Krunplovo kod Ville Zelenjak-Ventek. Prolazi glavnom cestom u smjeru jugoistoka, podnožjem Cesarskog brda (509 m n.v.), sve do naselja Mihanovićev dol gdje skreće lijevo kroz naselja Klanjec i Dol Klanječki te mijenja smjer u sjeveroistok.
  2. Nastavlja lokalnom cestom do udoline povremenog vodotoka. Tu skreće prema naselju Sveti Križ koje se sastoji do razbacanih kuća po brežuljcima.
  3. Dio staze kroz naselje Sveti Križ sastoji se od uspona i spustova dok naposljetku ne probije u dolinu rijeke Horvatska. Siječe dolinu do naselja Črešnjevec u podnožju sljedećeg brežuljkastog područja.
  4. Jugoistočno uz naselje Črešnjevec nalaze se Tuheljske Toplice. Iz Črešnjevca staza nastavlja skoro pravilno prema sjeveru kroz pretežno šumsko, brežuljkasto i vrlo slabo naseljeno područje do zaselka Juraši u naselju Trsteno te odmah na zavoju mijenja smjer u jugoistok i prelazi u zaselak Prekrati u naselju Mala Erpenja. Tu nastavlja prema istoku kroz dolinu vodotoka Erpenjšica i kratkog lijevog pritoka tog vodotoka, kroz zaselke naselja Lovreća sela, sve do ruba doline vodotoka Kosteljina.
  5. Tu staza skreće preko doline i vodotoka Kosteljina te na utoku vodotoka Svedružina u vodotok Kosteljina skreće desno u brežuljke i nakon oko 260 m, u jarugi sljedećeg povremenog vodotoka, naglo skreće prema jugu kroz zaselke naselja Čret.
  6. Staza nastavlja prema jugu do zaselaka naselja Hršak Breg u čijem centru opet naglo skreće prema sjeveru i sjeveroistoku te ulazi u naselje Škaričevo gdje završava na lokaciji pansiona Vuglec Breg, okruženog sa sjevera šumarkom, a sa juga vinogradima i poljima.