Konjička staza broj 1
Dužina
21.1km

Konjička staza broj 1

Staza od granice sa Slovenijom u Klenovcu Humskom preko Termi Olimia i dvorca Veliki Tabor do taborgradske kleti Grešna Gorica

Staza počinje na ulazu u šumu u smjeru juga. Ubrzo nakon starta s lijeve strane nazire se crkva sv. Vida. Prolazi se kroz selo Klenovec Humski i nakon otprilike 800 m skreće se desno, nizbrdo. Staza nastavlja generalno usmjerena prema zapadu. Idućih oko 7 km staza prolazi kroz pitoreskna sela razbacana po brežuljcima te obrađena polja i poneki šumarak. Kod sela Vrbišnica moguća je pojava jezera te povremene tekućice, potoka Poljanovac. Nakon sela Kanić počinje uspon te se s lijeve strane pruža Druškovec Gora s dva vrha: Korekov breg (472 m) i Žolekov breg (499,2 m). Nakon Kanića slijedi selo Košenine u kojem se lijevo od staze nalazi kamenolom.

Nakon ovog naseljenijeg dijela, slijedi dio staze uglavnom kroz šumsko područje, duljine oko 8 km. Sjeverno uz stazu proteže se Brezna Gora s vrhovima na samoj stazi: Štruklečev breg (484.9 m), Grbantov breg (484.5 m) i Koštrunov breg (474.3 m). Južno uz stazu nalaze se Mala Gora, Desinić Gora i Sunčana Gora.

Na posljednjem dijelu ove staze skreće se desno prema Bojačnom i Lukama Poljanskim, gdje se oštro skreće prema sjeveru do Harina Žlaka uz granicu sa Slovenijom. Po želji, moguće je prijeći državnu granicu te posjetiti terma Olimia u Sloveniji. Nakon toga vraća se do završetka sela Bojačno te se skreće u selo Jazbina. U Jazbini se skreće desno prema jugu te se kroz šumski predio i makadam, usmjeren prema istoku, dolazi do sela Hum Kosnički u kojem se s lijeve strane nalazi crkva sv. Magdalene. Nakon Huma Kosničkog slijedi konačno odredište, dvorac Veliki Tabor i klet.

1. Konjička staza kreće iz sela Klenovec-Humski u dolini Sutle, koje se nalazi na samoj granici sa Slovenijom. Prvi dio staze prolazi kroz sela tog brežuljkastog kraja, međusobno razgraničena šumskim pojasevima.
  2. Drugi dio staze većinom prolazi kroz šumsko područje koje se povremeno prekida s malim zaselcima. Za većinu staze karateristična je stalna izmjena uzbrdica i nizbrdica.
  3. Posljednji dio staze odvaja se prije sela Jazbine i usmjerava se prema Termama Olimia, odakle se kroz većinom ruralno brežuljkasto područje stiže do dvorca Velikog Tabora i konačnog odredišta kleti Grešna Gorica. Na stazi se povremeno pojavljuju makadamske ceste.